sâmbătă, 20 mai 2023

POVESTE DE WEEK END: CEA A ȘEFULUI ”ETERN”

TODAY, ori AZI, am să vreau a vă vorbi despre o altă poveste cu tâlc, una de mare interes și de (mare)actualitate:cea a ȘEFU -lui; ori mai nou ”CHEF”, de șef! Dar care, cu timpul, ajunge doar un (banal) ”ȘEF ... de CUȚITE”!Sunteți deci... GATA?!  
Uite.. pentru mine unul, lucrurile stau cam așa: toţi avem un şef sau mai mulţi chiar, indiferent ce am lucra, unde am lucra; iar unul e SIGUR mai mare şi mai tare... peste noi! Eu încerc să-mi ”iubesc” şeful. Dar, ”Şefii Mei”, se pricepeau la toate, cunoșteau tot! Ai voştrii... erau la fel? 

Zilele trecute, m-a pocnit un fel de dor, unul de trecut; și uite cum am ajuns să trec pe la BIBLIOTECA NAȚIONALĂ, ca să văd următoarele: DE UNDE AM PLECAT... CE AM AJUNS... DAR(MAI ALES) ÎNCOTRO VREAU A MĂ ÎNDREPTA!

Așa am descoperit că, mulți dintre așa zișii colegi, de presă, ce odată îmi fură ”șâfi”, în timp, nu s-au dovedit a fi decât niște ”banali” profitori ai meseriei de JURNALIST. Iar de restul...TIMPUL și judecata lui au dovedit că, în fond, ei nu sunt decât niște (bieți) ARIVIȘTI... proveniți din diverse pături sociale: TURNĂTORI, pe la vechea miliție; sau securitate. Mai apoi ȘUȚI, iar în  cele de pe urmă...foști LUPTĂTORI, de greco romane... care ”EȘUASERĂ„  pe tărâmul presei! 

O dată vreme, pe când ”PURICELE TALANTULUI” stătea colac în subsemnatul, la un ziar, care era ”MAMA” tuturor minutelor liberale, ei acolo... ce să vezi... Taman ce luasem un interviu unui domn cu sonoritate de ”ZIDAR”, iar respectiva persoană, a ținut a se trece de la sine putere lângă numele meu, fără ca măcar a avea vreun merit... Singurul ei ”merit” era că, se autointitula ”CHEF” de secție... asta  pentru că așa o lăsase, acolo... pe atunci așa credeam... unul cu nume de ”BURLAN”.... dar care avea un prenume de ”CONNECT”(contact)... parcă predestinat... EMIL! Cât privește numele acelui ”PERSONAGIU”, care a vrut a fi acolo (lângă mine), acuma, nu o să-l dau! Ciudat este faptul că, prin anii 2000, aceeași persoană...  venise la ”PALATUL DE CLEȘTAR!” ; pentru a-i lua un interviu PREȘEDINTELUI de atunci, la recomandarea expresă a unui domn, consilier prezidențial, ex șef de ”SERVICII DE FORȚĂ”!!!Taman ce se întorsese din ”misie”...via Paris(nu Periș)!

Apoi, înainte de a ”mere” pe la MAPN... subsemnatul ajunsese la un post TV, cu izmă de ”IZVOR DE APE MINERALE”... Acolo am făcut ce-am făcut și deh... de ziua, de nume a  ”BUNICUȚEI”, de la Cotroceni (căci așa era alintat), ex președintele Iliescu, eu am aranjat un eveniment media interesant...ILIESCU VS ILIESCU!... Adică: PREȘEDINTELE VS ȘOFERUL DE TAXI... 

Urmarea: la doar câteva luni ”dupe”... presat fiind de șeful de acolo, unul cu nume de DECAN (al UNATC-ului); care, ”azi” se dădea când nepotul DECAN-ului respectiv, iar ”mâine” era descendentul  vreunui răzeș din  Bucovina... Și uite cum am ”zburat” spre alte zări... Morala: SUBIECTELE REALE... NU PUTEAU FI ÎNGURGITATE... DE ”CHILOȚĂRESELE” DE SERVICIU, ALE UNOR PARTIDE ASCUNSE DE PRESĂ... !

Acuma, dar mai spre FINAL... pe când credeam că le știam pe toate... ce să vezi... am înțeles cum că: ”INDEPENDENȚA PRIN CULTURĂ” nu (se) există... Numai dacă vrei a scrie  cuvântul ”SCOICĂ” (cunoscătorii știu ce, dar mai ales cum); deci acel cuvânt să-l scriem cu K... adică: ”SCOIKĂ”... Și unde, niște ”domni și domnițe”, care ajunseseră deja la vârsta poveștilor pentru nepoți, se întruneau o dată pe săptămână se vadă ”DACĂ AU DE UNDE PLECA...”. Ce-i rău, nu-i ăst fapt; ci că acolo, aceștia ajunseseră a avea ”aere” de ”TELECTUALI”. Dar unii pierduți în TRANZIȚIE; oameni care nu aveau nimic de-a face cu fenomenul jurnalistic! Ba, unii dintre ei,  scriau ”miau”, deși era folosit ca verb... precum un mieunat; apoi  mai erau unii, cu nume de înaripate, care se dădeau MARI DOCȚI” , deși nu aveau habar, cu buletinul în mână, unde este ”TILIORMANUL”... Iar, dacă  mai  adaug că se dădeau și profesori universitari... cred că veți deduce în ce lume (perfectă), una a ABSURDULUI se crea ”actul artistic”! Iar alții, cu ”adînci trăiri” mistice... se adresau Maicii Domnului, în scrierile lor... cu apelativul... ”MUICĂ”.

Ce era mai rău, nu erau musai aceste lucruri... nicidecum; ci că acei ”NO MANS LAND” încercau, ba chiar erau ”ORIPILAȚI”, de faptul că nu li se recunoșteau ”MERITELE”, prin ”COOPTAREA” lor, la ORDIN... dar și la SEMN... în marele UZP; coordonat pe atunci, de către ”CHARISMATICUL” .... D.D.G... Un OM care parcă, nu învățase a le spune ”NU”...  Pe atunci... EMINENȚA CENUȘIE (așa am perceput-o eu)... de la UZP, era ”unul” cu pseudononim de cronicar... își mai zicea și  MIRON.... iar acel personaj, ”ȘCOLARIZA”... (unii zic, contra cost)... adevărate GENII PUSTII”, în acea ”HUNIUNE”... a  unor ziariști care se mai și credeau ”PROFESIONIȘTI”!?... 

Deci, așa după cum (bine) vedeți, acest microb, al șefiei... e vechi, de când ”LUMEA ȘI PĂMÂNTUL”... încât azi, mă întreb... asta, ca și MORALĂ: ”Şefii mei, se pricepeau la toate, le ştiau pe toate! Ai voştri la fel? Uite, de pildă, ai mei erau şi critici literari, cronicari dramatici, editorialiști, psihologi, specialişti în fizică astrală şi multe altele!!!Dar azi, nu  doresc să scriu MAI MULT, pentru că (încep să...) devin invidios. Eu am înţeles că şeful e şef şi în pielea goală; dar aşa ceva ... voi ați întâlnit!”

P.S: Aștept, la rubrica de COMENTARII, din josul articolului, să-mi trimiteți ... atât SUGESTIILE, AMINTIRILE ...dar mai ales RECLAMAȚIILE dumneavoastră! Cu mulțumiri.... ”POVESTITORUL”!

29 de comentarii:

  1. Funny si real subiect!

    RăspundețiȘtergere
  2. Dap, corecte si permanent de actuale observatiile astea! Dar, la altceva, in afara de a fi sefi s-or mai pricepe?!

    RăspundețiȘtergere
  3. Asa, dupa cum vezi, nimic nou, sub soare! Amin.

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte interesant si realist! Subtilitatea si finețea unui adevarat profesionist.

    RăspundețiȘtergere
  5. Bună dimineața !

    Fiecare om are taina lui.

    Vorbim și visăm frumos.

    Ne ataşăm de oameni, de locuri, de lucruri şi de momente frumoase.

    Împărţim visele sub acelaşi cer şi păşim pe acelaşi pământ.

    Ne emoţionează orice este frumos, o floare,
    o melodie, un zâmbet,
    vocea unui copil, tandreţea unui bătrân, amintirea cuiva drag…

    Muncim cu dăruire.
    Ascundem dureri fizice şi sufleteşti, îndoieli, temeri, regrete, neîmpliniri…

    Redevenim empatici, prezenţi, atenţi.
    Plângem.
    Iertăm.
    Iubim.

    Păstrăm cu sfinţenie amintiri ce ne fac sufletul să vibreze.

    Învăţăm să dăruim.

    Astăzi greșesc eu și tu mă ierți.

    Mâine greșești tu și eu te iert.
    Poimâine greșim amândoi și alții ne iartă și tot așa.

    Și deasupra tuturor și în noi adie Duhul Sfânt în Lumină lină.

    Așadar,
    suflet drag, fii o candelă aprinsă,
    iar prin pilda propriei vieți fă lumea mai frumoasă în jur.

    Iartă,
    iubește, binecuvintează!

    Ești o minune !
    Ziua de astăzi e dăruită ție de Atottiitorul !

    Trăiește astăzi !
    Hristos a Înviat!

    RăspundețiȘtergere
  6. da, din ale presei lumi... de la lume adunate, inapoi la lume date... parca asa suna zicala?!

    RăspundețiȘtergere
  7. Fără șefi nu se poate! Și triburile au șefi.Ba chiar și ceea ce " conspiraționistii" numesc oculta mondială are șefi. Cel puțin așa se spune. : Unii cercetători spun că ar fi extratereștrii reptilieni, zeii sumerienilor.
    O afirmă și celebrul David Icke în cartea " Secretul suprem".

    RăspundețiȘtergere
  8. Șeful suprem este Dumnezeu

    RăspundețiȘtergere
  9. Amintiri deosebite, incercarea de demantelare a fetei nevazute a oresei postdecembriste, e chiar interesanta!

    RăspundețiȘtergere
  10. Un articol adresat strict cunoscatorilor! Prea incifrat pentru a-i patrunde tâlcul! Cat despre sefi, la modul general, ce putem spune? Fiecare, dar absolut fiecare, macar o data in viata s-a simtit, crezut si comportat ca sef! Importante sunt efectele asupra celor din jur!

    RăspundețiȘtergere
  11. Incifrat? Se prea poate, eu unul cred ca este vb strict de o experienta personala, destul de articulata... Cu partea a doua, total de acord!

    RăspundețiȘtergere
  12. fain articol... cu oameni si despre oameni!

    RăspundețiȘtergere
  13. nu-mi pare deloc incifrat, din contra! Numai ca autorul cred ca, nu doreste polemici usoare... ce spune observ ca este dublat de imagini! Deci unde este incifrarea?!

    RăspundețiȘtergere
  14. Sefi sunt peste tot; o tara plina de sefi!

    RăspundețiȘtergere
  15. Bine scris... la cat mai multe !

    RăspundețiȘtergere
  16. ce sa mai zic?! Asa a fost dintotdeauna... nu crezi?!

    RăspundețiȘtergere
  17. Singurul sef, cel Atotputernic e doar Dumnezeu! Restul ... vant si furtuna!

    RăspundețiȘtergere
  18. Zic ca aici am avea de ales intre 2 paradigme de situatii intalnite: sefu-i sef...si-n pielea goala; dar si singurul sef cu adevarat este propria noastra constiinta!/ Ce e mai greu de ales?! Aci zic ca este bine a ne focusa...

    RăspundețiȘtergere
  19. Toate pe lumea asta sunt efemere: spre exemplu, cand te duci in lumea dreptilor, ia cineva cu el ... vreo umbra de sefie, sau de sef?! doar intreb....

    RăspundețiȘtergere
  20. Buna tema, excelent material... se deschid multe intrebari, nu stiu si cate raspunsuri am primi...

    RăspundețiȘtergere
  21. Plecand numai de la poza, cu care se deschide articolul si terminand cu finalul cred ca mai totul e prins: mai putin oamenii, care vin spate... aci, e marea buba. Se deschide un hau si mai mare. Punct!

    RăspundețiȘtergere
  22. E scris intr-o anumita cheie, nu musai incifrata cum scria cineva pe aci. dar e ok... viziunea dvs... dar nu uitati ca au existat si personaje politice care ziceau cam asa(din memorie): "NU TE INTREBA CE POATE FACE TARA PENTRU TINE, MAI CURAND INTREABA-TE CE POTI FACE TU...PENTRU TARA?!( iar asta o zicea un mare sef...MONDIAL)

    RăspundețiȘtergere
  23. Bine scris... un astfel de articol nu avea cum a fi scris... pe intelesul "pulimii" cum ar fi zis un ex primar general!!!!

    RăspundețiȘtergere
  24. Misto parabola citita... la cat mai multe!!!

    RăspundețiȘtergere
  25. Inca o data felicitari sincere, pt acest material!!!

    RăspundețiȘtergere
  26. "Instructiva" aducere aminte.. cred ca in mare, povestea asta se inscrie, in istoria postdecembrista a Romaniei! Cred ca asa ceva ar trebui a sta in cartile de istorie... nu ESCA si alti "confuzi"

    RăspundețiȘtergere