vineri, 25 decembrie 2020

POVESTEA(MEA)... DE CRACIUN: HRISTOS UN EMIGRANT... PE PAMANT!?

 

Înainte de toate, iubiți frați... și surori... un CRĂCIUN LINIȘTIT... cu pace și sănătate!Căci, azi, în aceste timpuri... iată că, vorba lui Nea Mărin, din Băilești e mai actuală... decât oricând. 

Această poveste, am aflat-o de la amicul meu, tot un jurnalist... ”pierdut prin Carpați”, domnul Silviu Alupei. Am meditat adânc asupra locului unde să o postez, am luat ”binecuvântarea” verbală a domniei sale și am simțit a o vă reda și eu ca o poveste, gândită de atâta amar de vremuri, de subsemnatul... dar atât de frumos explicată de către părintele Ionele, din Vrancea. Textul părintelui se numește clar:”Hristos-un emigrant, pe pământ, adică în lumea văzută, venit din lumea Nevăzută”. Este un text interesant pe care il puteti gasi, in plenitudinea sa, accesând: www.revistaconstiinta.ro

Am să mă refer doar atât, la diferența de termeni... EMIGRANT VS IMIGRANT! Recunoașteți sincer, că, mai ales în astfel de vremuri pandemice,  din start avem de-a face cu o subtilă și interesantă provocare de termeni. Există două diferențe majore, în Dreptul Internațional, între aceste două noțiuni.

EMIGRANT- PLEACĂ DE UNDEVA... ȘI NU SE MAI ÎNTOARCE

IMIGRANT - SE DUCE UNDEVA, CA MAI APOI SĂ REVINĂ ÎN LOCUL ORIGINAR.

    Las la latitudinea fiecăruia dintre voi, iubiți mei cititori a  STABILI, dacă HRISTOS este un emigrant... ori, un IMIGRANT... pe acest pământ! În rest, urarea de mai jos... cu SĂNĂTATE.

13 comentarii:

  1. O întrebare neașteptată.Isus poate fi considerat și emigrant și imigrant - din punctul meu de vedere .

    RăspundețiȘtergere
  2. Neașteptată întrebare.Isus - poate fi considerat și emigrant - pentru că de 2000 de ani este prezent în spiritualitatea creștină ; și imigrant - pentru că s-a întors la Tatăl Ceresc !

    RăspundețiȘtergere
  3. Fiecare dintre noi il poate considera cum vea, dar azi, Iisus este mai mult EMIGRANT, pentru ca noi asa ni-l dorim, prin comportamentul nostru. Vezi si reactia autoritatilor vs a vis de Biserica si de Slujbele religioase!

    RăspundețiȘtergere
  4. da... text cu mesaj... tulburator de actual!

    RăspundețiȘtergere
  5. Chiar interesanta tema propusa... sub forma unei poveste!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. cate povesti interesante am descoperit aicea. Scrise in nota omului care pare ca stie ceea ce afirma in scris, cu un limbaj la limita dintre popular si incifrat!

    RăspundețiȘtergere
  7. Wooow, cate teme ar fi de adaugat... conexe cu aceasta. Concluzi e una singura, in a mea opinie...toti am ajuns niste bieti migranti. Vedeti numai cum stam, ca si reprezentivitate cu forta de munca, azi, pe aici, pe plaiuri romanesti.

    RăspundețiȘtergere
  8. Corecte toate cele citite... si delicat puse in pagina!!!

    RăspundețiȘtergere
  9. E un fel de transpunere a propozitiei numite asa:"Intre DUMNEZU SI NEAMUL MEU"...Fara replica... text profund, nu se poate raspunde asa, intr-o doara

    RăspundețiȘtergere
  10. ok asa... tema mereu actual exact ca razboiul palestianiano evreu...

    RăspundețiȘtergere