joi, 29 februarie 2024

AZI... DESPRE CADOURI "MUTE"

 

  Da...azi trebuie a zice, fie  chiar... și-n sinea mea... ori, numai pentru mine... LA MULȚI ANI... În loc de multe și OBOSITOARE cadouri, eu am ales doar câteva...Gânduri

  • Primul

           Foto - Ultima poză de la Berlin a lui CARAGIALE

”Pentru nimic în lume n-aş părăsi acest colţ de viaţă străină pentru a mă reîntoarce în patrie. Să mai văd ceea ce am văzut, să mai sufăr ceea ce am suferit, aceleaşi mutre, aceleaşi fosile cari conduc viaţa publică, otrăvindu-te numai cu privirile lor stupide şi bănuitoare. Nu, dragul meu, nu. M-am exilat şi atâta tot. Aerul de aicea îmi prieşte, sunt mulţumit cu ai mei şi n-am ce căuta într-o ţară unde linguşirea şi hoţia sunt virtuţi, iară munca şi talentul, viţii demne de compătimit."- I.L CARAGIALE

  • Secondo Tempo.... 

MI-E DOR ...

Mi-e dor de șapte ani de-acasă, de "cu plăcere", "mulțumesc".
Mi-e dor de vorbele frumoase, ce astăzi nu se mai rostesc.
Mi-e dor de scuzele cerute, cu sufletul plin de regret:
"Da, am greșit, o știu prea bine, dar nu o să o mai repet".
Mi-e dor de "Bună dimineața" ce il spuneam pe la vecini,
Azi locuim pe-aceeași scară dar toți suntem pe veci străini.
Mi-e dor de buna noastră mamă, ce se zorea făcând gogoși,
Și nu știai ce e mai bine, să o mănânci sau s-o miroși.
Mi-e dor de iernile frumoase, cu sania pe derdeluș,
Când împărțeam cu frații noștri tot ce aveam, chiar pe Lăbuș.
Mi-e dor de suflete curate, de oameni harnici dar și drepți,
Care munceau cu demnitate și nu spuneau că-s "prea deștepți".
Eu am trăit vremuri frumoase și am de ce mă bucura.
Dar tu, ce-ți vei aduce'aminte oare, când va veni și vremea ta?
 
    Iar ca ”URARE” și ”ÎNTREBARE”... am păstrat această imagine
 

10 comentarii:

  1. cat de delicat si de bine formulat totul... excelsior...

    RăspundețiȘtergere
  2. Exceptional articol! Trebuie să ne dea de gândit! Sunt sigură că destui români, cu capul pe umeri(adică nu între picioare) și cu mintea întreagă, se gândesc la Ion Luca Caragiale, la piesele de teatru scrise de el și la întreaga sa operă și observă că, se pare, toate au avut un efect contrar celui scontat de dramaturg! Prostia, răul, șarlatania și toată pleiada de trăsături de joasă speță s-a acutizat nu s-a diminuat. Dacă și Caragiale era scârbit de această categorie de inși, decăzuți nu numai moral , oare cum vom rezista noi, acum, când starea națiunii este...., nici nu mai am cuvinte pentru a o defini în decăderea ei!

    RăspundețiȘtergere
  3. ce frumoasa poveste... cate intelesuri!

    RăspundețiȘtergere
  4. Titlul ma atrage...recunosc!

    RăspundețiȘtergere
  5. delicat, fain si cald... te felicit.

    RăspundețiȘtergere
  6. cadouri mute... pt personaje mute....

    RăspundețiȘtergere