POVESTEA MEA DE AZI, DE ZIUA FEROVIARULUI, SE POATE REZUMA ȘI LA ZICALA ”NAȘILOR”:”FIE
PÂINEA CÂT DE REA, TOT NE-O FURĂ CINEVA! ȘI CHIAR DACĂ NU VĂ VENI A CREDE AM SĂ VĂ POVESTESC DESPRE ... PĂREREA MEA... CEA MAI MARE PĂCĂLEALĂ DE PRIVATIZARE DIN ROMĂNIA: PRIVATIZAREA CFR-ULUI! STAU ȘI MĂ GÎNDESC DACĂ NU CUMVA, VĂZĂND CUM AR STA AZI, LUCRURILE... GHIȚĂ DEJ, NU AR MAI DORI SĂ ”EVADEZE”... CHIAR DIN TĂRÎMUL UMBRELOR!?... AZI, DE ZIUA FEROVIARULUI... AM SĂ VĂ SPUN PRIMA PARTE: PRIVATIZAREA SN CFR MARFĂ!
Datele diferitelor privatizări,din Romănia
ultimilor douăzeci de ani au
arătat și dus pănă la urmă, la același rezultat: DNA... sau în
limbaj strict economic...PRIVATIZĂRI eșuate.
Iar
ultimul exemplu, pe căt de comentat,
pe atăt de
pe atăt de
cunoscut este cel al
celor de la CFR Marfă!
Însă, înainte de a vorbi despre, ”CE și
Cum?!”
în tot acest ”Joc”al privatizării haideți să
vedem
mai întăi, care ar fi principalii ”Jucători”
de
pe
piața asta a Bursei. Dar, înainte de a porni cu toată
discuția
pe tema asta este bine de știut că, afacerile
celor mai mari jucatori din piata transportului
feroviar de marfuri au depasit 2,2 miliarde lei
in 2015, mai mult de jumatate din aceasta
cifra fiind generata de CFR Marfa si Grup Feroviar
Roman (GFR). Toate firmele private din top au
reusit sa faca profit, in vreme ce statul
incearca
de mai bine de cinci ani sa aduca CFR Marfa pe
plus.Deci
să revenim la acești ”jucători”,
din care veți decide singuri
care pot juca
ca și ”Titulari”,
dar și care pot ocupa un loc pe
”Banca
de Rezerve”:
- CFR Marfa
Cu
6.234 de angajati si afaceri de
775,9 milioanelei, CFR Marfa
este
cel mai mare jucator din
piata transportului feroviar de
marfuri,
insa in acelasi timp si cel mai ineficient, in
2015 compania anuntand
pierderi de 159 mil. lei.
De altfel, in intervalul 2011 – 2015, CFR
Marfa a
acumulat o pierdere neta totala de 947 milioane lei.
-
Grup Feroviar Roman
Grup
Feroviar
Roman este cel
mai mare transportator
feroviar privat de marfa,
si ocupa locul al
doilea in topul general,
cu afaceri de 731,3mil.lei si profit de 2,1 mil. lei in
2015. Daca ritmul scaderii
afacerilor CFR Marfa
se mentine, GFR arputea sa urce pe prima
pozitie
si in clasamentulgeneral dupa ce vor fi anuntate
rezultatele financiare ale companiilor aferente
anului 2016. GFR face parte din
Grampet, un grup
de firme cu capital romanesc creat in 1999 de catre
fratii Gruia Stoica si Vasile Didila, care cuprinde
Grup Feroviar
Roman si mai multe companii din
domeniul proiectarii, producerii,
repararii,
modernizarii de material rulant precum
Electroputere VFU,
Reloc Craiova sau Reva
Simeria.
- Unicom Tranzi
Unicom
Tranzit este al
treilea cel
mai mare jucator
din piata locala
si
totodata cea mai
profitabila companie de transport
feroviar din 2015, cu un castig net de 10,2 mil. lei
in 2015. Compania face parte din Unicom Group,
grup înfiintat de Constantin Iavorski,
fost ministru al energiei in Republica Moldova
si om de afaceri implicat in comertul cu produse
petroliere.
Pe ”Banca de rezervă” putem găsi... stănd
unii lîngă alții, pe următorii jucători economici:
Rofersped, DB
Cargo Romania, Servtrans
Invest, Trans Expedition Ferovia si Trade Trans Raillogistics.
Alți doi jucători, care ar fi putut completa lista ”Băncii de Rezervă”sunt tot doi
jucatori privati inclusi in top : Trans Expedition Ferovia si
Trade Trans Raillogistics, companii cu afaceri de 36,3 mil. lei,
respectiv 35,6 mil. lei.
- Între timp... ”MOTHER” Europa
La
începutul anului trecut, nu mai departe, Bogdan
Chirițoiu
presedintele
Consiliului Concurentei a
vorbit despre situatia mai multor companii
din
Romania, facand referire in special la situatia
dificila in care
se afla CFR Marfa unde nu s-au
observat imbunatatiri ale situatiei
- ”La CFR Marfa nu s-au observat progrese,
Comisia Europeana o poate baga
in faliment”
declara fără echivoc Președintele de la Consiliul
Concurenței.
Bogdan Chiritoiu, a mai declarat și
ca, CFR Marfa se afla intr-o
situatie dificila,
catalogand compania ca fiind "un caz
delicat",
unde nu exista progrese.
Acesta a subliniat totodata
ca societatea risca
falimentul in conditiile in care i s-au sters
datoriile
in urma cu cativa ani cu promisiunea din partea
statului
roman ca va fi privatizata, ceea ce nu s-a
intamplat. Poate
chiar de asta, Comisia
Europeana
ar putea sa aplice sanctiuni drastice avand in
vedere faptul ca societatii i s-au sters datoriile in
urma cu cativa ani cu
promisiunea din partea
statului ca va fi privatizata, lucru ce nu s-a
materializat.
- Sindicatele din sectorul ”Marfă”
din stat și investitorii privați
Sindicatele
par mici și
neputincioase în fața
acestui ”vărtej” de
pseudo privatizare...
Iulică Măntescu
neputincioase în fața
acestui ”vărtej” de
pseudo privatizare...
Iulică Măntescu
liderul, celor
peste 7500de membrii
de sindicat este de părere că: ”în spatele
întregii situații create la SNCFR
Marfă stauîn fapt toți acești
actori ai privatizării indiferent
cum s-ar numi ei...”.
peste 7500de membrii
de sindicat este de părere că: ”în spatele
întregii situații create la SNCFR
Marfă stauîn fapt toți acești
actori ai privatizării indiferent
cum s-ar numi ei...”.
Liderul de sindicat a mai recunoscut și
că: Ex Premerul României, Victor Ponta deși
că: Ex Premerul României, Victor Ponta deși
îi promisese că nu va face o privatizarea
a sectorului Marfă, în
timpul campaniei electorale... ca, la doar câteva
săptămîni... domnul Ponta avea să se spele pe mîini,
precum Pilat din Pont și să negetoată promisiunea
din campanie, cu fraza:
”Eu v-am promis așa ceva?”
a sectorului Marfă, în
timpul campaniei electorale... ca, la doar câteva
săptămîni... domnul Ponta avea să se spele pe mîini,
precum Pilat din Pont și să negetoată promisiunea
din campanie, cu fraza:
”Eu v-am promis așa ceva?”
Și
uite cum, doar în ”Țara
lucrului bine făcut”
se putea întămpla, ca, ei bine angajații din sectorul
marfă a CFR
să rămînă fără salarii și cu conturile
societății blocate!
Adică, cum ar spune nașii din
vagoane: ”prin
buzunarele CFR-ului cam
”fluieră”,
însă doar vîntul!
-
Statul se face că nu vede...
iar CFR Marfă
este împinsă spre unica soluție: Falimentul
”Aceasta
situație existentă corelată și cu declaratiile actualului ministru consider ca este
un boicot la SN CFR MarfĂ și care va duce... duce la final,
spre un singur rezultat: DIZOLVAREA SOCIETATII...susține
aceeași porta voce a angajaților din
domeniu. La
ora cănd realizam această ancheta,
exista deja o filială care era
în stare de insolventa
și care sută la sută nu va primi salariile,
iar,
din 1 aprilie se va delansa procedura de faliment,
(nr:_ era
vorba de CFR IRLU)
”Toată
problema se poate rezolva
intre CFR Marfa și conducerea
executiva a CFR SA ,adică,
printr-un un sechestru pe unele
bunuri care sa nu
aducă
prejudicii nouă, celor de la
CFR marfa! ”
a venit cu explicații același
lider sindical.
Am cerut părerea și
marilor confederații
sindicale, printre care și
reprezentantului celor
dela
”CARTEL ALFA”.
LIVIUAPOSTOIU...a punctat decisiv: ”FIE
PAINEA CAT DE REA, TOT
NE-O FURĂ CINEVA!” .... Ceea
ce se
întâmplă la CFR Marfă este o sfidare la adresa
acestei țări! Datoriile
vin din anul 2009...”
Mai mult chiar, Apostoiu a concluzionat că: ” Sa
nu confundam pe cei care conduc statul, cu statul
propriu zis! Nu este totul
în interesul statului,
la ora actuală!
- O legislație demult depășită ...
și modelul Polonez
Deși
pare să mai existe soluții,la acest capitol,
statul or nu știe, ori nu poate,.... ori, atenție... se
statul or nu știe, ori nu poate,.... ori, atenție... se
face că nu vede alte state membre UE care au
soluționat în
favoarea angajaților tot acest proces
de așa zisă Privatizare... Soluția, dacă o
putem numi așa, pare a veni... cum altfel, tot din
”galeria” sindicală:
am cerut sa
schimbam legisla
tia din domeniul
schimbam legisla
tia din domeniul
CFR!
Romănia a rămas
cu această cale ferată,
Romănia a rămas
cu această cale ferată,
mai mult decăt împărțită și
fărămițată” Și nu cum este acum,
în alte țări membre U.E! Se
poate lua în calcul, dacă
se vrea și exemplul Poloniei.
Da intradevar privatizarea CFR nu se observa si conditiile nu sunt tocmai bune ba chiar as putea spune devastatoare
RăspundețiȘtergereCrezi asta, dear Mihai..."Von Bulla"!?
ȘtergereAm fost si eu feroviar cu multi ani in urma chiar la inceputurile aceste democratii am prins schimbarile si am plecat din sistem cand ministru transporturilor era Traian Basescu.
RăspundețiȘtergereOare de ce am plecat ?
Era un sistem corupt de la minister si pana jos la conductorul de tren.
Vroiam nu vroiam eram obligati sa cotizam anual la regionala CFR si la minister , mergeau colegii mai vechi cu plocoane si bani ca sa ni se repartizeze trenurile de calatori.
Eu am prins putin din sistem dupa revolutie am fost conductor de bilete si sef de tren calatori.
Sunt multe de povestit dar cu alta ocazie, am lucrat si la marfa ca manavrant de vagoane desi pe autorizatie scria franar .
Am plecat din sistem pentru ca doream sa fiu corect sa nu mai intind mana si doream sa fiu platit corect pentru munca prestata, oricum aveam toti o reputatie foarte proasta aceea de a fi nas , si mie nu imi placea deloc acest apelativ.
Mi-am luat prima ordonanta si am plecat pe vapoare , aici muncesc cinstit si nu fac parte din nici un sistem corupt.
Ceea ce se intampla acum era de asteptat.
Privatizare , mmmm sa vedem cine sunt cei care pot , verificati toate gradele de rudenie cu cei din cfr si o sa gasiti nepoti , si rude apropiate a celor care au distrus calea ferata intr-un cuvant toti au distruso din interiro cu buna stiinta .
Pacat , inapoi nimic bun nu mai vine .
Multumesc...
ȘtergereProblema azi e si mai "labartata"... nu alte si alte conotatii... oricum e bine ca mai exista interes media si pe astfel de subiecte, va felicit!
RăspundețiȘtergereda asa este...
ȘtergereStau cate o data si ma intreb, asa..ca 'prostu": cat timp se va mai auzi glasul rotilor de tren autohtone"?! Si, ca un facut azi comisarul european pe transporturi e una , dea noastra... Grea croiala... nu crezi?!
RăspundețiȘtergereSe poate formula si asa... nimic mai adevarat, nimica mai trist!
Ștergeream sa preiau si eu tema, pe blogul meu...mersi de subiect, anticipat!
RăspundețiȘtergerecu drag, ma bucura ca pot fi de ajutor!
ȘtergereDin pacate, pe cat de trist, pe atata de real... inainte vreme/vremuri/ a calatori cu trenul era un "Lux", iar azi a ajuns a fi un "Iad"!
RăspundețiȘtergereasa se pare... mersi de confirmare
ȘtergerePovestea e corecta, in parte, dar reactualizati contentul! Multumesc...
RăspundețiȘtergereda.... e o gluma trista, asa cum a ajuns toata tara asta...
RăspundețiȘtergerepe cat de veche e tema, pe atat de actuala... din pacate...
RăspundețiȘtergereadevarat de actuala... nu crezi?!
RăspundețiȘtergereamara gluma, nimica nu s-a rezolvat!
RăspundețiȘtergerepoate o sa vi se para ciudat dar vinovatii principali sunt taman sindicatele... apoi politicul!
RăspundețiȘtergere