luni, 23 aprilie 2018

POVESTEA PĂCĂLELII ANULUI: CUM NU O ȘTIAȚI? PRIVATIZAREA CFR-ULUI...SAU:”FIE PAINEA CAT DE REA, TOT NE-O FURĂ CINEVA!

POVESTEA MEA DE AZI, DE ZIUA FEROVIARULUI, SE POATE REZUMA ȘI LA ZICALA ”NAȘILOR”:FIE PÂINEA CÂT DE REA, TOT NE-O FURĂ CINEVA! ȘI CHIAR DACĂ NU VĂ VENI A CREDE AM SĂ VĂ POVESTESC DESPRE ... PĂREREA MEA... CEA MAI MARE PĂCĂLEALĂ DE PRIVATIZARE DIN ROMĂNIA: PRIVATIZAREA CFR-ULUI! STAU ȘI MĂ GÎNDESC DACĂ NU CUMVA, VĂZĂND CUM AR STA AZI, LUCRURILE... GHIȚĂ DEJ, NU AR MAI  DORI SĂ ”EVADEZE”... CHIAR DIN TĂRÎMUL UMBRELOR!?... AZI, DE ZIUA FEROVIARULUI... AM SĂ VĂ SPUN PRIMA PARTE: PRIVATIZAREA  SN CFR MARFĂ!
Datele diferitelor privatizări,din Romănia 
ultimilor douăzeci de ani au arătat și dus pănă la urmă, la același rezultat:  DNA... sau în limbaj strict economic...PRIVATIZĂRI eșuate.

Iar ultimul exemplu, pe căt de comentat, 

pe atăt de

 cunoscut este cel al celor de la CFR Marfă! 

Însă, înainte de a vorbi despre,  ”CE și Cum?!”

 în tot acest ”Joc”al privatizării haideți să vedem 

mai întăi, care ar fi principalii ”Jucători” de pe 

piața asta a Bursei. Dar, înainte de a porni cu toată 

discuția pe tema asta este bine de știut că, afacerile 

celor mai mari jucatori din piata transportului 

feroviar de marfuri au depasit 2,2 miliarde lei 

in 2015, mai mult de jumatate din aceasta 

cifra fiind generata de CFR Marfa si Grup Feroviar

 Roman (GFR). Toate firmele private din top au

 reusit sa faca profit, in vreme ce statul incearca 

de mai bine de cinci ani sa aduca CFR Marfa pe

 plus.Deci să revenim la acești ”jucători”, 

din care veți decide singuri care pot juca 

ca și ”Titulari”, dar și care pot ocupa un loc pe 

”Banca de Rezerve”:
  • CFR Marfa
Cu 6.234 de angajati si afaceri de 
775,9 milioanelei, CFR Marfa
este cel mai mare jucator din
 piata transportului feroviar de
 marfuri, insa in acelasi timp si cel mai ineficient, in
 2015 compania anuntand pierderi de 159 mil. lei.
 De altfel, in intervalul 2011 – 2015, CFR Marfa a 
acumulat o pierdere neta totala de 947 milioane lei.

  • Grup Feroviar Roman

Grup Feroviar 

Roman este cel 

mai mare transportator 

feroviar privat de marfa,

 si ocupa locul al

 doilea in topul general, 

cu afaceri de 731,3mil.lei si profit de 2,1 mil. lei in 

2015. Daca ritmul scaderii afacerilor CFR Marfa

 se mentine, GFR arputea sa urce pe prima pozitie

 si in clasamentulgeneral dupa ce vor fi anuntate

 rezultatele financiare ale companiilor aferente 

anului 2016.  GFR face parte din Grampet, un grup 

de firme cu capital romanesc creat in 1999 de catre 

fratii Gruia Stoica si Vasile Didila, care cuprinde 

Grup Feroviar Roman si mai multe companii din

 domeniul proiectarii, producerii, repararii,

 modernizarii de material rulant precum

 Electroputere VFU, Reloc Craiova sau Reva

 Simeria.

  • Unicom Tranzi

Unicom Tranzit este al

 treilea cel  

mai mare jucator

 din piata locala
 si totodata cea mai 
profitabila companie de transport

 feroviar din 2015, cu un castig net de 10,2 mil. lei

 in 2015. Compania face parte din Unicom Group,

 grup înfiintat de Constantin Iavorski, 

fost ministru al energiei in Republica Moldova 

si om de afaceri implicat in comertul cu produse

 petroliere. 

Pe ”Banca de rezervă” putem găsi... stănd

 unii lîngă alții, pe următorii jucători economici: 
Rofersped, DB Cargo Romania, Servtrans Invest, Trans Expedition Ferovia si Trade Trans Raillogistics
Alți doi jucători, care ar fi putut completa lista ”Băncii de Rezervă”sunt tot doi jucatori privati inclusi in top :  Trans Expedition Ferovia si Trade Trans Raillogistics, companii cu afaceri de 36,3 mil. lei, respectiv 35,6 mil. lei.
  

  • Între timp... ”MOTHER” Europa 
(ne)tot amenință


La începutul anului trecut, nu mai departe, Bogdan

 Chirițoiu presedintele Consiliului Concurentei a

 vorbit despre situatia mai multor companii din 

Romania, facand referire in special la situatia 

dificila in care se afla CFR Marfa unde nu s-au

 observat imbunatatiri ale situatiei 


  • La CFR Marfa nu s-au observat progrese, 
Comisia Europeana o poate baga in faliment” 

declara fără echivoc Președintele de la Consiliul

 Concurenței. Bogdan Chiritoiu, a mai declarat și 

ca, CFR Marfa se afla intr-o situatie dificila, 

catalogand compania ca fiind "un caz delicat", 

unde nu exista progrese. 
Acesta a subliniat totodata ca societatea risca 

falimentul in conditiile in care i s-au sters datoriile 

in urma cu cativa ani cu promisiunea din partea 

statului roman ca va fi privatizata, ceea ce nu s-a 

intamplat. Poate chiar de asta, Comisia Europeana 

ar putea sa aplice sanctiuni drastice avand in 

vedere faptul ca societatii i s-au sters datoriile in 

urma cu cativa ani cu promisiunea din partea

 statului ca va fi privatizata, lucru ce nu s-a 

materializat.

  • Sindicatele din sectorul ”Marfă”
al CFR prinse în menghina formată 

din stat și investitorii privați

Sindicatele par mici și 

neputincioase în fața 

acestui ”vărtej” de 

pseudo privatizare...

 Iulică Măntescu 

liderul, celor 

peste 7500de membrii

 de sindicat este de părere că: în spatele

întregii situații create la SNCFR

Marfă stauîn fapt toți acești 

actori  ai privatizării indiferent

 cum s-ar numi ei...”.


Liderul de sindicat a mai recunoscut și

 că:  Ex Premerul României, Victor Ponta deși 

îi promisese că nu va face o privatizarea

 a sectorului Marfă, în

 timpul campaniei electorale... ca, la doar câteva 

săptămîni... domnul Ponta avea să se spele pe mîini,

 precum Pilat din Pont și să negetoată promisiunea

 din  campanie,  cu fraza: 

”Eu v-am promis așa ceva?”


Și uite cum, doar în ”Țara lucrului bine făcut” 

se putea întămpla, ca, ei bine angajații din sectorul

 marfă a CFR să rămînă fără salarii și cu conturile

 societății blocate! Adică, cum ar spune nașii din 

vagoane: ”prin buzunarele CFR-ului cam 

”fluieră”, însă doar vîntul!

  • Statul se face că nu vede... 
iar CFR Marfă 
este împinsă spre unica soluție: Falimentul


Aceasta situație existentă corelată și cu  declaratiile actualului ministru consider ca este un boicot la SN CFR MarfĂ și care va duce...  duce la final, 
spre   un singur rezultat: DIZOLVAREA  SOCIETATII...susține aceeași porta voce a angajaților din 

domeniu.  La ora cănd realizam această ancheta, 

exista deja o filială care era în stare de insolventa 

și care sută la sută nu va primi salariile, iar,

 din 1 aprilie se va delansa procedura de faliment, 

(nr:_ era vorba de CFR IRLU)

Toată problema se poate rezolva 

intre CFR Marfa și conducerea 

executiva a CFR SA ,adică,

printr-un un sechestru pe unele 

bunuri care sa nu aducă

 prejudicii nouă, celor de la 

CFR marfa!  a venit cu explicații același 

lider sindical.


Am cerut părerea și

marilor confederații

 sindicale, printre care  și

 reprezentantului celor

 dela

”CARTEL  ALFA”.  

LIVIUAPOSTOIU...punctat decisiv: FIE 

PAINEA CAT DE REA, TOT 

NE-O FURĂ CINEVA!” .... Ceea ce se 

întâmplă la CFR Marfă  este o sfidare la adresa

 acestei țări! Datoriile vin din anul 2009...” 

Mai mult chiar, Apostoiu a concluzionat că: ” Sa 

nu confundam pe cei care conduc statul, cu statul 

propriu zis! Nu este totul în interesul statului, 

la ora actuală!
  • O legislație demult depășită ...
 și modelul Polonez

Deși pare să mai  existe soluții,la acest capitol,

  statul or nu știe, ori nu poate,.... ori, atenție...  se 

face că nu vede alte state membre UE care au 

soluționat în favoarea angajaților tot acest proces 

de așa zisă Privatizare... Soluția, dacă o 

putem numi așa, pare veni... cum altfel, tot din 

”galeria” sindicală: 


Noi, sindicatele 
am cerut sa 

schimbam legisla

tia din domeniul

CFR! 

Romănia a  rămas

cu această cale ferată,

 mai mult decăt împărțită și

 fărămițată” Și nu cum este acum, 


în alte țări membre U.E! Se 

poate lua  în calcul, dacă 

se vrea și exemplul Poloniei.


Care are   

dezvoltare pe 

verticala,de tip 

Holding...

sosit soluția 

întărziată și ... recunosc că  

oarecum”șuieratăsindicalistului

Măntescu.

18 comentarii:

  1. Da intradevar privatizarea CFR nu se observa si conditiile nu sunt tocmai bune ba chiar as putea spune devastatoare

    RăspundețiȘtergere
  2. Am fost si eu feroviar cu multi ani in urma chiar la inceputurile aceste democratii am prins schimbarile si am plecat din sistem cand ministru transporturilor era Traian Basescu.
    Oare de ce am plecat ?
    Era un sistem corupt de la minister si pana jos la conductorul de tren.
    Vroiam nu vroiam eram obligati sa cotizam anual la regionala CFR si la minister , mergeau colegii mai vechi cu plocoane si bani ca sa ni se repartizeze trenurile de calatori.
    Eu am prins putin din sistem dupa revolutie am fost conductor de bilete si sef de tren calatori.
    Sunt multe de povestit dar cu alta ocazie, am lucrat si la marfa ca manavrant de vagoane desi pe autorizatie scria franar .
    Am plecat din sistem pentru ca doream sa fiu corect sa nu mai intind mana si doream sa fiu platit corect pentru munca prestata, oricum aveam toti o reputatie foarte proasta aceea de a fi nas , si mie nu imi placea deloc acest apelativ.
    Mi-am luat prima ordonanta si am plecat pe vapoare , aici muncesc cinstit si nu fac parte din nici un sistem corupt.
    Ceea ce se intampla acum era de asteptat.
    Privatizare , mmmm sa vedem cine sunt cei care pot , verificati toate gradele de rudenie cu cei din cfr si o sa gasiti nepoti , si rude apropiate a celor care au distrus calea ferata intr-un cuvant toti au distruso din interiro cu buna stiinta .
    Pacat , inapoi nimic bun nu mai vine .

    RăspundețiȘtergere
  3. Problema azi e si mai "labartata"... nu alte si alte conotatii... oricum e bine ca mai exista interes media si pe astfel de subiecte, va felicit!

    RăspundețiȘtergere
  4. Stau cate o data si ma intreb, asa..ca 'prostu": cat timp se va mai auzi glasul rotilor de tren autohtone"?! Si, ca un facut azi comisarul european pe transporturi e una , dea noastra... Grea croiala... nu crezi?!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se poate formula si asa... nimic mai adevarat, nimica mai trist!

      Ștergere
  5. am sa preiau si eu tema, pe blogul meu...mersi de subiect, anticipat!

    RăspundețiȘtergere
  6. Din pacate, pe cat de trist, pe atata de real... inainte vreme/vremuri/ a calatori cu trenul era un "Lux", iar azi a ajuns a fi un "Iad"!

    RăspundețiȘtergere
  7. Povestea e corecta, in parte, dar reactualizati contentul! Multumesc...

    RăspundețiȘtergere
  8. da.... e o gluma trista, asa cum a ajuns toata tara asta...

    RăspundețiȘtergere
  9. pe cat de veche e tema, pe atat de actuala... din pacate...

    RăspundețiȘtergere
  10. adevarat de actuala... nu crezi?!

    RăspundețiȘtergere
  11. amara gluma, nimica nu s-a rezolvat!

    RăspundețiȘtergere
  12. poate o sa vi se para ciudat dar vinovatii principali sunt taman sindicatele... apoi politicul!

    RăspundețiȘtergere