Vilma Larsson, în vârstă de 25 de ani, a avut anterior locuri de muncă într-un magazin alimentar, într-un azil și într-o fabrică. Dar a renunțat la muncă în urmă cu un an pentru a deveni o iubită care stă acasă și spune că nu a fost niciodată mai fericită.
„Viața mea este mai ușoară. Nu mă lupt. Nu sunt foarte stresată”.
Prietenul ei lucrează de acasă în domeniul finanțelor și, în timp ce el își petrece zilele la laptop, ea este la sală, la o cafea sau la gătit. Cuplul a crescut în orașe mici din centrul Suediei, dar acum călătoresc mult și își petrec iarna în Cipru.
„În fiecare lună îmi dă un salariu din banii pe care i-a făcut. Dar dacă am nevoie de mai mult, îi cer. Sau dacă am nevoie de mai puțin, nu o fac – economisesc restul”, explică Larsson.
Ea își împărtășește stilul de viață pe Instagram, YouTube și TikTok, unde a adunat 11.000 de urmăritori. Unele dintre postările sale au primit aproape 400.000 de aprecieri, deși spune că nu realizează niciun venit din conținutul său.
Ea folosește hashtag-urile „hemmaflickvän” și „hemmafru” (în suedeză, prietena care stă acasă și gospodina) și se descrie ca o „soft girl” – o identitate care îmbrățișează un mod de viață mai soft, mai feminin, mai degrabă decât să se concentreze asupra unei cariere.
De la sfârșitul anilor 2010, stilul de viață „soft girl” a devenit un microtrend pe rețelele de socializare în diferite părți ale lumii. Dar în Suedia – cu cinci decenii de politici menite să promoveze gospodăriile cu venituri duble în spate – popularitatea recentă a conceptului a stârnit atât surpriză, cât și dezbinare.
Ungdomsbarometern – cel mai mare sondaj anual realizat în Suedia în rândul tinerilor – a atras atenția pentru prima dată la nivel național asupra tendinței suedezilor de a îmbrățișa tendința soft girl în urmă cu un an, după ce a devenit o alegere populară atunci când tinerii între 15 și 24 de ani au fost rugați să prezică tendințele pentru 2024.
Un alt studiu publicat de Ungdomsbaromatern în luna august a sugerat că a devenit chiar o aspirație în rândul școlărițelor mai tinere, 14% dintre elevele cu vârste cuprinse între 7 și 14 ani identificându-se drept soft girl. Cu toate acestea, în prezent, nu există date oficiale privind numărul tinerelor „soft girl” care renunță complet la muncă și trăiesc de pe urma partenerilor lor.
Se speră că actualele dezbateri privind fetele “soft” vor
servi drept semnal de alarmă atât pentru politicieni, cât și pentru
mediul de afaceri, cu privire la faptul că mai sunt încă multe de făcut
pentru a aborda inegalitățile structurale actuale din Suedia. „Cred
că sursa problemei, și anume problemele de sănătate mintală, epuizarea
și toate celelalte, este cea mai îngrijorătoare, deoarece afectează nu
numai puținele fete tinere din ziua de azi care doresc să rămână acasă
ca fete soft”, afirmă la unison cercetătorii, în sociologie, din Suedia.
Bravo suedeze, familie tradiționala🙏🌹
RăspundețiȘtergereInteresant subiect! Felicitari; unele sincere
RăspundețiȘtergereExcelenta poveste.Excelsior....
RăspundețiȘtergere