sâmbătă, 10 noiembrie 2018

POVESTEA DE SĂMBĂTĂ: CHIPUL SCHIMONOSIT A ”EULUI” DIN NOI, DIN FIECARE!

E Sămbătă... afară e TRIST... în aer plutește DUREREA! Mi-e dor să „sporovăiesc” despre Tăranul trist, despre ultimul ”Mon Cher” al literaturii romăne... iar asta, în antiteză cu valizele din ”Tiliorman”, ținutul pădurilor nebune! De aceea, azi am să încep ABRUPT, fără multe alte conotații...
S-a născut, probabil doar în mine, o întrebare, la dispariția lui Vișinescu. Oare a murit cu ADEVARAT ... ”personajul” Visinescu?Să mă iertati, dar cand am auzit că, acel Visinescu a dat ortul... nici măcar o lacrimă ”vagaboandă” nu  s-a zărit pe obrazul meu! De ce? Simplu: dacă este să o luăm cazualistic a dispărut ultimul TORȚIONAR care ne-a fost PERMIS nouă, muritorilor a-l mai prinde în viață! 
Doi: a murit, deși SURSELE nu mai vor să ”bage măna” în foc, ar fi murit penetrat pe la spate, dar nu de istorie, căci de istorie oricum il durea mai de demult, și mai puternic, în coate! Decăt de noi... Trei: Ficior s-a dus si ăsta destul de REPEDE... la doar cateva luni, dupa DISPARIȚIA ciudată a lui Mihăiță ”Trădătoru” de Neam... Opinia mea 
Patru: O dată cu Vișinescu dispăru și ULTIMA RELICVĂ a actului de la 23 August? Greșit Fratilor, cumnaților, mai este și Marin, dar atentie mare,  nu MARIN a lui Sucă, din capu Satului, ci ăla din capul STATULUI! Unii dintre noi, mai mult sau mai putin GALONATI, îl mai stiu și ca Marin Dragnea!Apopos țtiați că taman acest Mărin a organizat și mica delegație din Siliștea Gumești, care a venit la Unicul Drum, fără de întoarcere, a unicului Marin, dar de această dată... Preda!? 
Bine că nu se inventase. pe atunci TEL DRUMUL!? Însă au avut în comun cu ”netotu” de nepot de azi, valiza... Cu o valiză de LEMN venise pe tanchetele soviete, iar azi Livache VORBEȘTE ȘI EL TOT DE VALIZE!!! Dar, în Parlament! Dacă cumva nu mă credeti că, încă, ULTIMA RELICVĂ a comunismului nu a murit... gănditi-vă, doar cîte VALIZE, de lemn stăteau înșiruite, pe peroanele gărilor țării ăsteia, după decretul de eliberare a DEȚINUTILOR politici! ? A da, si aveau acolo și ei un leu și cinzeci de bani, de cheltuială!Așa, ca la POMANĂ!... Pomana Istoriei?!  Oare  ei...URMAȘII știu asta?! 
Marine Preda, oare de la ce lecție de ISTORIE au lipsit ăștia, sau unde naiba s-au inchis ușile METROULUI de ne facem că nu întelegem adevărul? TOT EI... LA BUTOANE, pe principiul: LA VREMURI NOI, TOT NOI... ”! 
Atunci intreb si eu; ”CE DRACU S-A ÎNTAMPLAT MON CHER DE TACI, DE AI LĂSAT DELIRUL NE... SFĂRSIT?!” Finalul vietii e mai urît... Nici cartea nu mai poate ține in ea... Astfel de chipuri... chipuri schimonosite! De ce oare? De ce oare nu mă mai miră?

Un comentariu: